عکاسی خیابانی چیست؟ و چه تجهیزاتی نیاز دارد ؟
عکاسی خیابانی یکی از جذاب ترین نوع عکاسی هاست که در این نوشته از سایت انیشتن ، به طور کامل با این موضوع آشنا می شوید. ما در این مقاله به شما اموزش می دهیم که چه تجهیزاتی برای این نوع عکاسی نیاز دارید . و چگونه می شود یک عکاسی خوب را تجربه کنیم ، همراه ما باشید.
عکاسی خیابانی یکی از چالش برانگیزترین اما در عین حال یکی از پردرآمدترین ژانرهای عکاسی است. مستندسازی افراد در محیط روزمره آنها آسان نیست برای صبر ، تلاش و گاهی حتی شجاعت نیاز است تا بتوانید به افراد کاملاً غریبه نزدیک شوید و از آنها عکس بگیرید.
در این مقاله ، ما نگاهی دقیق به آنچه که عکاسی خیابانی دارد ، تفاوت آن با سایر ژانرهای عکاسی و نکات مفیدی برای شروع خواهیم داشت. طول سفر عکاسی خود ، از حیات وحش ، مسافرت ، مناظر و حتی برخی از ورزش ها عکس بگیرید با این حال ، برای من ، عکاسی خیابانی چالش برانگیزترین و رضایت بخش ترین ژانر است. چرازیرا عکاسی خیابانی مانند عکاسی از حیات وحش به صبر ، پشتکار و شانس نیاز دارد.شما باید واکنش های سریع داشته باشید و مانند ورزشهای تیراندازی واکنش آنی درست مانند عکاسی در سفر ، باید در قصه گویی نیز تسلط داشته باشید.و همچنین ، شما باید بتوانید بصورت متفکرانه و خلاقانه تصویری جذاب بسازید که بیننده شما را جذب می کند ، درست مانند عکاسی منظره اگر فکر می کنید به این نوع عکاسی علاقه دارید ، ادامه مطلب را بخوانید.
وقتشه بخونی : آموزش عکاسی خیابانی به همراه ایده های جدید
ویکی پدیا عکاسی خیابانی را اینگونه تعریف می کند: “عکاسی که برای هنر یا تحقیق انجام می شود و در آن برخوردهای تصادفی بدون واسطه و حوادث تصادفی وجود دارد.”
به طور معمول ، عکاسی خیابانی در مورد ثبت صریح زندگی در مناطق عمومی است. و برخلاف نامش ، لازم نیست در خیابان انجام شود.شما می توانید عکاسی خیابانی را در هر مکانی انجام دهید.
یکی از مکانهای مورد علاقه من برای عکاسی ، حمل و نقل عمومی است. همیشه می توانید سوژه های فوق العاده ای در اتوبوس ها و قطارها بیابید.
مناطق روستایی را نادیده نگیرید. حتی اگر در یک شهر بزرگ زندگی نمی کنید ، این نباید شما را از شروع ماجراهای عکاسی خیابانی باز دارد.
چه چیزی باعث می شود یک عکس خیابانی خوب ایجاد شود؟
در حال حاضر ، رسانه های اجتماعی مملو از عکاسی خیابانی متوسط و نامناسب است. فقط نشان دادن لنز به سمت شخصی در خیابان به عنوان عکاسی خیابانی شناخته نمی شود.همانطور که در همه عکاسی ها ، نحوه نگارش (ادیت) تصویر شما باعث ارائه عکسی قوی یا عکسی نامناسب می شود.
یک عکس خیابانی خوب نیاز به یک سوژه مشخص دارد.همه قوانین ترکیب ، مانند قانون یک سوم ، خطوط اصلی ، استفاده از فضای منفی ، تقارن ، فریم ها و غیره همچنان پابرجاست. سعی کنید داستانی را با تصاویر خود تعریف کنید. عکس هایی ایجاد کنید که بیننده مکث کرده و سوالی بپرسد.اینها نشانه های عکاسی خیابانی خوب است.
آیا عکس های خیابانی به مردم نیاز دارند؟
این که آیا عکس های خیابانی به افراد نیاز دارند یا نه ، قابل بحث است. اکثرا می گویند همه عکس های خیابانی باید حاوی افراد باشند. با این حال ، من رویکرد آرام تری را در پیش می گیرم. در حالی که من معتقدم عکس های خیابانی نیازی به افراد ندارند ، اما آنها به این پیشنهاد نیاز دارند که کسی آنجا باشد.
به عنوان مثال ، از سایه ها می توان برای ثبت عکس های تامل برانگیز استفاده کرد . من همچنین دوست دارم از چیزهایی که افراد پشت سر گذاشته اند عکاسی کنم.این تصاویر بیننده را متعجب می کند که داستان پشت اجسام دور ریخته شده چیست.
آیا همه عکاسهای خیابانی نامطلوب است؟
باز هم ، بعضی افراد می گویند “بله” ، باید عکاسی خیابانی را صریح انجام دهید. با این حال ، من مخالف هستم. در حالی که برخی از مردم می گویند پرتره خیابانی ژانر دیگری از عکاسی است ، من آنها را زیر چتر عکاسی خیابانی قرار می دهم.
نوع دیگری از عکاسی خیابانی غیرمجاز هنگامی رخ می دهد که با سوژه خود تماس چشمی برقرار می کنید.پوریست ها می گویند که تماس چشمی از خودانگیختگی لحظه می کاهد و بنابراین صحنه را تغییر می دهد. من قانون می گذارم که هرگز تماس چشمی را با حرکت دادن روی موضوعی شروع نکنید
با این حال ، اگر سوژه من متوجه من شود و درست در همان لحظه که شاتر را فشار می دهم ، به بالا نگاه کنم ، از عکس غافل نمی شوم. این برخوردهای اتفاقی اغلب کمی طنز به تصویر می بخشد. و تماس چشمی اغلب تصاویر را صمیمی تر می کند.
تجهیزات دوربین عکاسی خیابانی
از نطر تجهیزات باید تجهیزات شما به گونه ای باشد . وقتی می خواهید در خیابان باشید نامرئی شوید. استفاده از دوربین کوچک این کار را بسیار ساده تر می کند.
سیستم های دوربین کوچکتر نسبت به DSLR های بزرگ و سنگین کمتر مزاحم هستند. حمل آنها راحت تر و کمتر دردناک است ، مخصوصاً هنگام پیاده روی طولانی. آنها همچنین تأثیر روانی مشابه دوربین های بزرگ بر روی مردم ندارند-اکثر مردم عادت دارند دوربین های کوچکی را که شبیه یک نقطه گردشگری و توریستی هستند ببینند ، بنابراین آنها احساس ترس نمی کنند. در نهایت ، برخی از دوربین های بدون آینه دارای حالت شاتر بی صدا هستند ، جایی که حتی صدای شاتر را نمی شنوید. اینها می توانند برای عکسهای مستند عالی باشند.
بهتر است از لنزهای پرایم استفاده کنید. دو فاصله کانونی مورد علاقه من 23 میلی متر و 50 میلی متر است.لنزهای پرایم معمولاً کوچکتر از زوم هستند. اما مهمتر از آن ، هنگامی که به طور مداوم از فاصله کانونی یکسانی استفاده می کنید ، متوجه می شوید که فریم شما حتی قبل از بالا بردن دوربین به چشم شما چگونه خواهد بود. شما یاد می گیرید کجا بایستید تا موضوع خود را قاب بندی کنید. اقدامات در خیابان می تواند به سرعت اتفاق بیفتد. با خارج کردن متغیر زوم از معادله ، آمادگی بیشتری برای ثبت لحظات زودگذر خواهید داشت.
وقتی برای یک روز عکاسی خیابانی بیرون می روید ، یک کیف کوچک اسلینگ با خود بردارید . در آن ، باتری اضافی ، کارت ویزیت و تلفن خود را بگذارید. من هیچ وقت لنز اضافی با خودم نمی آورم. این امر فرایند تصمیم گیری را پیچیده می کند. من با پای خود زوم می کنم ، معمولاً به سوژه هایم نزدیک می شوم و به این فکر نمی کنم که “اگر” لنز دیگری با خود داشتم.
کفش های راحت تقریباً به اندازه وسایل دوربین شما اهمیت دارند! در یک روز عکاسی خیابانی ، به راحتی می توانم 10 تا 15 کیلومتر را طی کنم. آخرین چیزی که می خواهم تاول و درد پا است. من نیز برای اراستگی لباس می پوشم. نمی خواهم توجه غیر ضروری را به خود جلب کنم.
این مقاله خیلی کمکت میکنه : 20 نکته عکاسی مبتدی
اخلاق و رفتار
عکاسی در فضاهای عمومی در “اکثر” کشورها قانونی است. در کانادا و ایالات متحده ، این درست است. اگر در یک منطقه عمومی هستید ، از حقوق خود برای گرفتن عکس کاملاً برخوردار هستید. با این حال ، مهم است بدانید که حتی اگر در یک مکان عمومی عکاسی می کنید ، باید از یک حریم خصوصی انتظار منطقی داشته باشید.
به عنوان مثال ، عکاسی از پنجره اتاق خواب شخصی از خیابان غیر اخلاقی است و احتمالاً غیرقانونی است! اگر مطمئن نیستید ، برای آشنایی با قوانین حریم خصوصی محلی که در آن عکاسی می کنید ، کمی تحقیق کنید.
احترام بگذارید و لبخند بزنید
احترام در عکاسی خیابانی بسیار پیش می رود. اگر کسی نمی خواهد عکس او گرفته شود ، عذرخواهی کنید و موضوع دیگری پیدا کنید. خیابان ها مملو از افراد جالب است و مطمئناً به زودی یکی دیگر نیز به آنجا می آید.
لبخند معجزه می کند. اگر کسی بعد از گرفتن تصویری از شما متوجه شما شد ، لبخند بزنید و با سر اشاره کنید. به احتمال زیاد به شما دوباره لبخند می زند و هر دو به راه خود ادامه می دهید. هرگز از من خواسته نشده که تصویری را حذف کنم. اما اگر من بودم ، مطمئناً این کار را می کردم. به نظر من هیچ عکسی ارزش جدال و جنگ را ندارد.
در تصویر زیر ، سوژه متوجه شده و دستش را جلوی صورتش قرار داده.
بلافاصله دوربین را پایین بیندازید و عذر خواهی کنید .کمتر پیش می آید که از شما بخواهند عکس را حذف کنید .اگر هم از شما چنین در خواستی داشتند ناراحت نشوید و با احترام عکس را حذف کنید .
عکاسی از موقعیت های خطرناک جامعه
من به این نکته اهمیت می دهم که به افراد بی خانمان یا کسانی که در موقعیت های خطرناک هستند عکاسی نکنید. برای من ، این یک مورد است که خودم را به جای سوژه ام بگذارم. اگر من جای آنها بودم ، آیا می خواستم از من عکس بگیرند؟ اگر پاسخ منفی است ، تصویر ممنوع است.
همه این نکات چیزهایی بود که برای برخورد با افراد و عکاسی در خیابان بسیار کاربردی هستند
اگر این نکات را بکار ببرید کمتر در برخورد با سوژهایتان دچار تنش میشوید.
در ادامه برای آشنایی با نکات و ایدهای عکاسی خیابانی و سوالات رایج شما به مقاله مرتبط آن رجوع کنید
ممنونم که تا آخر این مقاله همراه من بودید .اینجا قراره کنار هم نکات زیادی را درباره عکاسی یادبگیریم